Vierdaagse Ottersum |
de afbeeldingen, teksten en verhalen op deze site mogen voor persoonlijk gebruik gedownload worden.
Het is echter niet toegestaan om dit te gebruiken voor publicaties en ook niet voor het bewerken met bv AI zonder uitdrukkelijke toestemming van Gennepnu.nl. Vandaag, 27 juni 2025 was de laatste dag van de wandelvierdaagse van Ottersum en dus van de grote intocht. De 4e en laatste dag voerde naar Gennep met als rustplek de Blokhut. En daarna naar Ottersum waar de Burgemeester (met ambtsketting) gereed stond om met andere vrijwilligers de welverdiende medailles uit te reiken. Gennep.nu maakt wat foto's bij de Blokhut en in Ottersum. Klik op de foto voor het album.kinderoptocht op maandag 3 maart 25 |
Een paar plaatjes van de kinderoptocht. en ook vandaag onder een stralend zonnetje. Klik op de foto voor het album.
de optocht van 2025 |
Onder een stralend zonnetje was op zondag 2 maart 2025 de grote optocht van Bombakkes in Gennep. Het was jammer dat er zo'n grote lege stukken ontstonden, waardoor er gaten vielen van 10-15 minuten, maar het was in ieder geval lekker onder de zon. Een stuk beter dan tijdens de Mért-zitting toen de zon zich niet liet zien helaas. Ik heb wat foto's geschoten op de Steendalerstraat. Klik op de foto hieronder voor het album.
Viering 80jr bevrijding op 15-2-2025 |
Zaterdag 15 februari 2025 werd op de Highlanderbridge en bij het Vrijheidsplein en het Gennepse oorlogsmonument de Barmhartige Samaritaan herdacht dat Gennep 80 jaar geleden werd bevrijd op 12 februari 1945.
Het Vrijheidsvuur werd ontvangen, gevolgd door toespraken van burgemeester Hans Teunissen, commissaris van de Koning in de provincie Limburg, de heer Emile Roemer, plaatsvervangend ambassadeur van het Verenigd Koninkrijk Keith Allan, en burgemeester Ulrich Knickrehm van Goch, Duitsland. Er waren optredens van het speciaal voor deze gelegenheid samengestelde orkest en koor. Een gedicht werd voorgedragen door een leerling van het Elzendaalcollege. Karin Minten van Museum het Petershuis sprak over het bijzondere project Vredesvogels. Vooral de toespraak van de burgemeester van Goch vond ik indrukwekkend. De ceremonie werd afgesloten met kransleggingen en een minuut stilte. Ik heb een paar plaatjes geschoten. Om te bewaren.